Forum Porozmawiaj na twoje ulubione tematy !! Tylko u nas Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Nitro-Opis

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Porozmawiaj na twoje ulubione tematy !! Tylko u nas Strona Główna -> Tuning Aut
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny
Administrator



Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie 12:58, 30 Gru 2007    Temat postu: Nitro-Opis

WPROWADZENIE

Nitro, podtlenek azotu, N2O. Co to jest? Na jakiej zasadzie działa? Podtlenek azotu to bezbarwny i niepalny gaz. Jest nie toksyczny i nie drażniący, a wdychany w niewielkiej ilości może spowodować lekkie napady histerii oraz śmiechu, właśnie stąd jego druga nazwa "gaz rozśmieszający". Podtlenek azotu w wysokiej temperaturze rozpada się na tlen i azot. Gdy doprowadzimy go do komory spalania, pod wpływem temperatury zaczyna się utleniać. Powstaje w ten sposób mieszanka bardzo bogata w tlen. W powietrzu atmosferycznym znajduje się 23% tlenu, a w podtlenku - 36% tlenu. Przy tym samym ciśnieniu jest on 50% gęstszy od powietrza, a metr sześcienny N2O zawiera 2,3 razy więcej tlenu niż powietrze. Tak więc jeżeli doprowadzimy do silnika dawkę tego gazu i odpowiednią ilość paliwa, łatwo domyśleć się, że będzie on osiągał większą moc. O ile większą? Od około 35-50% wzwyż. Teoretycznie możemy stwierdzić, że znaleziono w końcu rozwiązanie na problem każdego tuningowca, związany z brakiem mocy. Jednak nie do końca jest to idealne rozwiązanie. Zbyt duże ciśnienie w cylindrze zwiększa ryzyko wybuchu silnika, a w najlepszym przypadku uszkodzenia pierścieni tłokowych i uszczelek. Zbyt duże ciśnienie, to wysoka temperatura, więc podczas używania nitro, musi zostać opóźniony moment zapłonu mieszanki. Gaz przechowywany jest w specjalnych wysokociśnieniowych butlach, w których wartość ciśnienia dochodzi do 50 atmosfer. Przechowywany jest w postaci płynnej, a pobierany jest jedynie gaz znajdujący się nad cieczą. Butlę należy zamontować pod kątem ok.15 stopni, aby ułatwić pobieranie gazu. Pobierany podtlenek przechodzi przez reduktor, który ustala wartość ciśnienia w instalacji. Kolejnymi z najważniejszych elementów, jest rozpylacz gazu i wtryskiwacz paliwa. Zamontowane są one między filtrem powietrza a przepustnicą. W momencie uruchomienia urządzenia, podtlenek zaczyna być rozpylany przez rozpylacz, powodując jednoczesne schłodzenie powietrza, a wtryskiwacz zaczyna podawać dodatkową ilość paliwa. Kolejną ważną rzeczą o której nie można zapominać to przyrost mocy jaki chcemy osiągnąć. Jeżeli wywindujemy silnik ponad wartość 35% mocy wyjściowej, należy pomyśleć o wymianie tłoków, pierścieni, uszczelek na wytrzymalsze odpowiedniki. Silnik w którym używany jest podtlenek azotu, mimo zamontowania fabrycznego ogranicznika obrotów, który odcina paliwo dopływające do wtryskiwaczy, i tak może się wkręcać dalej na obroty, znacznie przekraczając dopuszczalną maksymalną wartość obrotów. Dzieje się tak dlatego, że dodatkowy wtryskiwacz podaje nadal paliwo oraz dawkę podtlenku. Oczywiście w rozbudowanych instalacjach jest możliwość podłączenia tego dodatkowego wtryskiwacza do ogranicznika obrotów. Tak więc dodatkowa moc bierze się nie ze spalania "wybuchowego" gazu, lecz zwykłej benzyny, która dzięki dodatkowej ilości tlenu ma możliwość utworzenia bardziej efektywnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Kiedy mamy możliwość uzyskania większej mocy? W całym zakresie obrotów? Teoretycznie tak, jednak możliwość skorzystania z mocy zaklętej w butli, najlepiej rozpocząć od obrotów maksymalnego momentu obrotowego, gdyż aktywowanie go w zakresie niskich obrotów może doprowadzić do znacznych obciążeń silnika i związanego z tym uszkodzenia. Dlatego w silnikach montuje się specjalny czujnik, pozwalający na uruchomienie instalacji tylko wtedy, gdy przepustnica jest całkowicie otwarta.

SYSTEM NOS

jak to działa ? Podtlenek azotu (N2O) składa się z dwóch części azotu i jednej tlenu (36% tlenu wg wagi). Podczas procesu spalania w silniku w temperaturze 300 C, podtlenek rozkłada się i uwalnia tlen. Ten dodatkowy tlen pozwala na spalenie większej ilości paliwa. W efekcie przyśpiesza proces spalania co powoduje podwyższenie mocy. Ma też bardzo ważną funkcje wtórną schładzając wpadające powietrze do komory spalania o 16-24 C. W systemach typu street czyli bezpiecznych dla silnika przyrost mocy wynosi ok. 30 %. W systemach racing (modyfikacja silnika , większe dysze NOS , zwiększone ciśnienie paliwa) ok. 50-60 %. System NOS Można mieć załączony aż do opróżnienia butli. Jednak zaleca się jednorazowe użycie NOS do 15 sekund. System NOS najlepiej załączyć tylko przy całkowitym otwarciu przepustnicy (za wyjątkiem użycia progresywnego sterowania NOS). Z powodu natychmiastowego przyrostu momentu obrotowego , najlepsze rezultaty przynosi wczesne włączenie systemu. System NOS można bezpiecznie załączyć po przekroczeniu 2500 obr/min przy pełnym otwarciu przepustnicy. Podtlenek Azotu (N2O) nie jest gazem palnym , umożliwia spalanie większej ilości paliwa i to zwiększa moc silnika. System NOS można używać z silnikiem Turbo
W samochodach turbo eliminowany jest całkowicie TURBO LAG (dziura turbo). Również powietrze wtłaczane prze turbo jest skompresowane a zarazem ogrzane. Z użyciem NOS powietrza schładza się o 24 C albo więcej. Przeważnie podwyższa się tez ciśnienie dodając jeszcze więcej mocy.

To jest mniej wiecej opis Nitro Very Happy

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Porozmawiaj na twoje ulubione tematy !! Tylko u nas Strona Główna -> Tuning Aut Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island